Novým ředitelem české pobočky společnosti Google se stal František Štrupl. Vystřídal Taťánu Le Moigne, která vedla firmu osmnáct let. Zkušený manažer, který působí v Googlu už dvanáct let, přechází do čela firmy jako přirozená volba díky úspěšnému řízení digitální transformace významných hráčů ve střední a východní Evropě. Jeho jmenování potvrzuje, že si Google systematicky vychovává a pěstuje talenty.

 Štrupl v průběhu své kariéry pomáhal firmám z oblasti retailu a e-commerce s digitalizací a expanzí na globální trhy. Jeho působení v Googlu navazuje na zkušenosti z digitální agentury H1.cz, kterou v roce 2005 spoluzakládali jeho bratr Václav a David Špinar. Dnes je součást investiční skupiny Miton[RK1] .

 

Přestože Google nadále dominuje českému trhu s vyhledávači a ovládá 84 procent trhu, zatímco domácí Seznam jen 11 procent, na obzoru se objevují noví vyzyvatelé. Jedním z nejvýraznějších je SoftGPT, nový vyhledávač od společnosti ChatGPT, kterou vlastní Microsoft. SoftGPT se zaměřuje na poskytování aktuálních a relevantních informací s přímými odkazy na zdroje, což by mohlo ohrozit dlouholeté prvenství Googlu a výrazně změnit rovnováhu sil v oblasti vyhledávání na českém trhu.

Na obzoru jsou i další problémy, kterým bude Google muset čelit. Nedávné soudní rozhodnutí v USA prohlásilo Google za monopolní firmu kvůli jeho dohodám s výrobci zařízení a mobilními operátory o přednastaveném vyhledávači. Podobné výzvy čekají Google i v Evropské unii, kde čelí obviněním z narušování hospodářské soutěže a zneužívání svého dominantního postavení v oblasti online reklamy.